Auf+Ab+An+Zu
In the 1968 film Auf+Ab+An+Zu, not only was the celluloid painted on, but so was the screen. The materials used were a paper screen, drawing utensils and the pattern film. Instead of technical reproduction to infinity and through celluloid, there was a shift in production to a new sense of time.