The traditional documentary offers the viewer an insight into a subject as he is led by the hand by the director. His research, filming and editing result in a meticulously balanced and all-round package of information. But just as the feature is influenced by the new media, the documentary is also susceptible to change. Reality can be captured in so many ways and how can a story about reality ever be finished? Transforming the Documentary looks at the potential of new documentary forms. This panel is a co-operative venture with Wiretap, a series of programmes by V2 about developments in digital media.
Multi-media artist and film-maker Douglas Gayeton – director and designer of e.g. Johnny Mnemonic (the interactive version) and Vanishing Point – gives a presentation of one of his latest projects: Waking Hours. This interactive online experience follows the linked lives of 24 teenagers through a period of 24 hours. The young people make their own web pages containing diary fragments, photos, animation, video and sound.