El perro Molina
Molina, an old hitman who follows codes, answers the call for help from an old friend seeking justice after the death of her children. Natalia, the wife of a small-town police inspector, moves out of her house after she gets proof that her husband spends his time going to bed with hookers. Eventually, she will become one of them after she ends up working at a brothel managed by Calavera. The subjects are the usual ones: loyalty among peers, a society in which the limits of law have been abolished, and a collective portrait which synthethises a social experience.
Here, Campusano's classicism reaches its highest level of refinement. The tale moves forward in an almost musical way while its creatures unknowingly advance towards their tragic predestination. There will be tears, tears of men; because, if there's something brilliant about El perro Molina it's the discovery of male vulnerability, an unsuspected sensitivity in a universe marked by firearms and the pragmatism of survival.