Zambia, 1969. A rag-tag group is trying to launch a moon rocket to beat the American Apollo 11. The astronaut is a 17-year-old girl who has to be the first to set foot on the moon along with her two cats. The scientific zeitgeist seen from the point of view of those who were not part of it. Inspired by true events.