Tristan and Isolde – Director's Cut
Toch was de film tamelijk onbekend omdat hij zelden werd vertoond, waarschijnlijk door de gelijktijdige release van John Boormans toegankelijkere Arthurfilm, Excalibur (1981).
Tristan and Isolde – Director's Cut heeft een lyrische ingetogenheid – een eenvoudig set design, weinig kleuren, maar ook de drang om een meeslepend en vermakelijk verhaal te vertellen. Het is de eerste officiële hoofdrol van de beroemde Tarantino-acteur Christoph Waltz. Ook Max Zihlmanns laconieke dialogen voegen een unieke laag toe aan de klassieke Hollywooduitstraling van de film. Na alle verschillende versies heeft Von Fürstenberg nu zijn definitieve visie op het materiaal gecreëerd.