Deze film, een van de zes films die de Oostenrijker Josef von Sternberg in Hollywood maakte met de Duitse ster Marlene Dietrich, is een van de meest legendarische samenwerkingen uit de filmgeschiedenis. Net als Garbo's Mata Hari uit hetzelfde jaar, was deze stemmingsvolle romantische spionagethriller van voor de censuur losjes gebaseerd op het populaire verhaal van de wulpse Nederlandse dubbelspion. Dietrich speelt een jonge weduwe die is gaan tippelen en door Oostenrijk wordt gerekruteerd om de Russen te bespioneren in de Eerste Wereldoorlog.