Han Gong-Ju
Hoe verwerk je als slachtoffer een traumatische ervaring als de hele wereld jou er de schuld van lijkt te geven? Dat is de vraag waar de zeventienjarige Han Gong-Ju voor komt te staan. Na een incident in het kleine Koreaanse dorp waar ze opgroeide, wordt ze uitgestoten; verbannen naar de grote havenstad Incheon. Hier maakt de kijker kennis met Gong-Ju: eenzaam, op zichzelf. Schuchter zoekt ze toenadering tot de knorrige oudere vrouw die haar in huis heeft genomen, onder meer door aan het werk te gaan in haar supermarktje. Op school staat ze klasgenote Eun-Hee langzaam maar zeker toe om haar vriendin te worden, en laat ze zich met schijnbare tegenzin ronselen voor de a-capellazangclub. Maar alles is gekleurd door dat incident in het verleden, dat voor de kijker lange tijd in nevelen gehuld blijft. Regisseur en scenarist Lee Su-Jin houdt doelbewust vele vragen in de lucht, om in flashbacks kleine brokjes informatie te geven. Waar zijn Gong-Ju's ouders? Waarom ziet ze haar oude vrienden niet meer? En vooral: wat is er voorgevallen dat maakt dat zij verbannen moest worden? Doordat de camera Gong-Ju continu dicht op de huid zit, breken we beetje bij beetje door haar zorgvuldig opgebouwde pantser. Maar zal ze het verleden echt achter zich kunnen laten?