In de weldadig vormgegeven, grotendeels geanimeerde documentaire Pablo schetst de Braziliaanse regisseur Richard Goldgewicht een levendig portret van de vermaarde titelontwerper, kunstenaar en bohemien Pablo Ferro.
Ferro, in 1935 geboren op Cuba, verhuisde in 1947 mee naar Amerika, en ging later werken bij een ontwerpstudio, waar hij zijn volstrekt unieke stijl - met de nadruk op (handgeschreven) typografie en een razendsnelle montage - verder ontwikkelde. De doorbraak kwam toen Stanley Kubrick hem vroeg een trailer en titelsequentie te maken voor Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb. Ferro maakte tal van iconische (openings)credits, van Bullit en The Thomas Crown Affair tot Stop Making Sense en Men in Black.
Jeff Bridges is de verteller van de documentaire. Een karrenvracht aan beroemdheden steekt de loftrompet op de creatieve geest, maar zijn kinderen en (ex-) vrouwen en -vriendinnen gaan niet voorbij aan de duistere kanten van deze exponent van de jaren zestig; een traditionele vader was hij bepaald niet.