Toen we in 2010 Abrantes wonderbaarlijke Visionary Iraq zagen, vroegen we ons af of de dingen nog verder uit de hand konden lopen. Het goede nieuws is: jazeker. Abrantes en Schmidt trekken als belachelijk zelfbewuste hoofdrolspelers de jungle in. De film getuigt van een enorme verbeeldingskracht, heeft lak aan regels, rijgt het ene cliché aan het andere en opent met de sublieme Iguaza Falls in combinatie met de omfloerste wijsheid van Nina Simone. Fascinerend!