The Battle of China
De zesde aflevering in de reeks Why We Fight. Een voorbeeldig stuk propaganda, bedoeld om de Amerikaanse soldaten ‘voor te lichten’ over zowel de beschaving die ze gingen verdedigen als de vijand die daarvoor moest worden verslagen. Bijzonder fascinerend vanwege de ideologische en culturele ‘vrijheden’ die de film zich veroorlooft om zijn punt te maken.