Sarzan
Karabinier Sarzan, sergeant in het koloniale leger, wordt bij terugkeer in zijn vaderland geconfronteerd met een opmerkelijke sociale verandering in het nu onafhankelijke Senegal. Regisseur Thiam ontleende dit personage aan een roman van Birago Diop en kwam tot een merkwaardige, Afrikaanse vorm van formalisme.