Pepperminta
Het speelfilmdebuut van de Zwitserse videokunstenares Pipilotti Rist is een staaltje eigenzinnige cinema, een hallucinerende trip waarin alle natuurwetten overboord gaan. Pepperminta is een psychedelische kleurenexplosie, vol vreemde cameraposities en anarchistische invallen. Net als haar videokunst speelt haar filmdebuut zich af in Rists unieke universum, met de figuur van Pepperminta als haar alter ego. De speelse hoofdpersoon woont in een futuristische regenboogstad en leeft volgens haar eigen regels. Kleuren zijn haar beste vriend en aardbeien haar huisdieren. Zij verplaatst zich met haar twee beste vrienden Werwen en Edna via haar badkuip en bewaart haar menstruatiebloed in de koelkast. Het doel van de ‘drie musketiers’ is om plezier te hebben, mensen te bevrijden van hun verlammende angsten en de wereld menselijker te maken. Kijk vol verwondering mee met de (letterlijk) kleurrijke blik van Rist op het bestaan.