A guerra do Ku-Duro
Een komische actiefilm met heel specifieke Angolese locaties (meest krottenwijken) en waarin ook heel specifieke Angolese muziek centraal staat en te horen valt.
De film is vlot, muzikaal van ritme, soms nonchalant, maar met gevoel voor stijl en genre gemaakt. De grappen zijn niet altijd even subtiel, maar daardoor niet minder effectief. De realistische achtergronden geven daarbij een waarheidsgetrouw beeld van het leven in de sloppenwijken.