Touki Bouki
Twee Senegalese jongeren proberen te ontsnappen aan de armoede en onderontwikkeling van hun vaderland. De jonge herder Mory (Magaye Niang) en het meisje Anta (Marerme Niang) proberen de middelen en de contacten te organiseren die hen in staat moeten stellen om naar Frankrijk te emigreren. Ze geloven dat ze daar betere inkomens en een beter leven kunnen vinden. Vanuit de provincie reizen ze per motor naar de havenstad Dakar. Mory laat zich in met afpersing en diefstal om zijn ambities te realiseren, maar kan uiteindelijk niet vertrekken omdat hij denkt zonder zijn verloren amulet niet te kunnen reizen. Het meisje slaagt er beter in haar droom te realiseren. Droom en werkelijkheid lopen in deze film zo sterk door elkaar dat het onderscheid soms niet te maken is.