Macadam Tribu
Macadam Tribu is een levendig en goed geacteerd drama over het leven in een buitenwijk van een uitbundige Afrikaanse stad. Mike houdt van meisjes, Kapa houdt van boksen. De broers werken in een garage en hangen rond op straat, in de kroeg en in bokszalen. Hun moeder drinkt te veel sinds zij weduwe is geworden. Mike is net uit de gevangenis, waar hij in zat omdat hij een verhouding had met de vrouw van een machtswellustige politieagent. Duka besluit zijn boksloopbaan weer op te nemen. De hele buurt schaart zich achter hem, maar zijn gevecht loopt slecht af. De door een aanstekelijke soundtrack ondersteunde film is doordrenkt met sympathie voor de diverse personages, wat de aangeroerde problematiek - van alcoholisme en aids tot postkoloniale problemen en politiegeweld - des te schrijnender, maar niet hopeloos maakt.