Pickpockets Don't Go to Heaven
De venter Delshad is noodgedwongen op zoek naar een nieuwe broodwinning. Omdat alle legale wegen voor hem afgesloten blijven, rest hem uiteindelijk niets anders dan iets illegaals te ondernemen. Vervolgens wordt hij geconfronteerd met de belangrijkste en merkwaardigste gebeurtenis van zijn leven: een noodlottig voorval dat hij klaarblijkelijk alleen met hulp van de liefde te boven kan komen.Deze eenvoudige komedie behandelt op subtiele wijze de dilemma's die voortvloeien uit de islamitische wetgeving. De plot heeft grappige 'oplossingen' voor de wet die verbiedt dat mannen en vrouwen elkaar in het openbaar aanraken, laat staan kussen. In het lot van de hoofdpersonen ligt tevens een milde kritiek verborgen op de verslechterde sociale omstandigheden waardoor mensen gedwongen worden een crimineel bestaan te leiden.