Have You Seen the Listers?
He grew up on a diet of television and noodles, says Australian graffiti artist Anthony Lister. His father only did martial arts and had no time for the family. When the city of Brisbane organised a competition to spruce up the control boxes for traffic lights, Lister submitted a plan. He landed the commission, and the madcap sprayer turned into a world famous artist. 'Brizzy Banksy' was the headline in one local paper.
The unique element of this biopic is that Lister always had a camera with him, so viewers get to see the high and low points first hand. He married his first great love, had children, moved to New York and became even more famous. The tragedy is that he developed the same obsession for work that once drove his father out of the house. Then came drugs and divorce and he didn’t see his three children anymore.