Film essayist Andersen snatches the Afro-American actor, director and scriptwriter Spencer Williams from obscurity with a striking, plotless montage film. In the 1940s, Williams made nine melodramas in the heart of Texas which document the era, showing how the average black citizen lived between the church and the bar, between gospel and blues.