Illusion City
Japanese animator Shimamura Tatsuo’s Illusion City attempts to place a finger on the city’s heartbeat as it continues to transform. Mixing a range of graphic styles, the stylish yet incomplete look captures the dynamism of urban life in this classic of 1960s experimental animation.