Crumbs
After making several striking short films, Ethiopia-based Spaniard Miguel Llansó has now realised his first feature film, Crumbs. Just as in his previous work, the protagonist in this romantic, Surrealist science-fiction epic is played by unique small actor Daniel Tadesse.
The story is set against the background of spectacular post-apocalyptic Ethiopian landscapes, where our diminutive superhero Gagano - on the one hand gripped by daydreams and on the other by constant fears - has had enough of collecting the valuable crumbs of decayed civilisation, the valuable high points of which are merchandise from Michael Jackson and Michael Jordan. When a spaceship that has been hovering high in the sky for years starts showing signs of activity, Gagano has to overcome his fears - but also a witch, Santa Claus and second-generation Nazis - to find out that things aren’t quite the way he thought.