Los micro burgueses
Sebastián Hoffman (Halley) is the brain behind and actor in this comedy miniseries. He worked on this social satire together with a group of friends, without any budget, and the enthusiasm explodes from the screen. Three boys from Tecamachalco, a suburb of Mexico City, blow up the pretensions of the affluent bourgeoisie to the extreme. Nothing is too crazy: kidnappings with a severed ear and colourful collages, full of references to cinema. Episodes 1, 2 and 5 screen in this programme. Also see Halley in Hivos Tiger Awards Competition.