Meteor empathises with childlike realms of imagination, accompanying a boy's stages of development towards individuation. The boy sets out on a phantasmatic journey. Conditions of detachment emerge visually against an emotionally charged aria expressing a desperate and futile longing for proximity. Voice-over by John Smith.