Manifest Destiny
Manifest Destiny is both a video and a series of works that combine silkscreen and photography. They represent an imaginary horizon, silk-screened over an existing photograph of a barren desert where some of the Mars mobiles have been tested. A study on close up and distance, of horizon and the frontier, in relationship to the American tradition of the sublime landscape.