Armed with a tape recorder, Apichatpong Weerasethakul and his crew travel through Thailand. He gets the various people he encounters to tell an episodic story together, each one picking up where the previous one left off. The social positions and jobs of these people vary greatly. Quarrelling food sellers, a TV addict-cum-boxer, a devout female cop and a loveless rubber-tree peeler all make their own contribution to this ‘chain story’ about a young disabled boy and his teacher. The more people the director portrays, the more complex and bizarre the story becomes.
What starts off as a drama is transformed into fantasy, horror and romance. At the same time, this Thai hidden treasure shows that the lives of ordinary people are just as mysterious and wondrous as the stories that Weerasethakul has them tell. An exceptional introduction to the Thai master who won a Golden Palm in Cannes in 2010 for Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives. Restored in 2013 by the World Cinema Foundation and the Austrian Film Museum in close collaboration with Weerasethakul.