Tienervrienden Lefa en Papi groeien op in township Atteridgeville, waar ze met de verbouw en verkoop van wiet geld proberen te verdienen om zo te ontsnappen aan de armoede. Lefa heeft net te horen gekregen dat hij is aangenomen op een universiteit, maar of zijn ouders het collegegeld kunnen betalen, is niet zeker. En Papi heeft met zijn grootse en meeslepende leefstijl altijd geld nodig.
De film volgt het verhaal van de twee vrienden als zij besluiten om hun leven naar een hoger plan te tillen. Door nieuwe klanten te winnen, maar ook door hun verfoeide maagdelijkheid te verliezen. Ze ontmoeten potentiële kandidaten op beide gebieden, maar de dingen gaan niet helemaal zoals gehoopt.
Wizard is een hilarisch, hedendaags en flitsend sprookje, verteld door drie relatieve buitenstaanders die de wereld gadeslaan en becommentariëren vanaf hun veranda. Tussen de grappen en bizarre gebeurtenissen door toont filmmaker/stand-upcomedian Kagiso Lediga ook het harde leven in de townships.