Latifa, le coeur au combat
Bij de terroristische aanslag in Toulouse van 2012 verliest de Frans-Marokkaanse Latifa haar zoon, een Franse militair. In plaats van de hoop te verliezen, maakt dit drama een onvermoede kracht in haar los. Ze probeert de leegte die hij achterlaat te vullen door zich in te zetten voor jongeren in de banlieues, in de hoop toekomstige aanslagen te voorkomen. Inmiddels is ze een publieke figuur met een eigen stichting die zich inzet voor jongeren en vrede.