Alba is een verlegen elfjarig meisje dat bij haar vereenzaamde vader gaat wonen als haar moeder naar het ziekenhuis moet. Een ontroerende debuut uit Ecuador.
Marcelino ‘Marso’ Sariego staat bekend als briljant kunstenaar en professor en functioneert prima als excentrieke eenling. Tot hij verneemt dat hij onherroepelijk blind zal worden. Marso (ingetogen gespeeld door Daniel Lugo) moet zich in rap tempo zien te verzoenen met wat blindheid voor hem zal gaan betekenen in zijn dagelijks bestaan en zijn gevoelsleven. Hij besluit deze angstaanjagende transitieperiode te gebruiken om de banden aan te halen met zijn volwassen dochter, die al jaren geleden van hem vervreemd raakte.
In dit bij vlagen minimalistische drama met subtiele komische momenten ontdekt een solistische protagonist wat blind worden doet met je identiteit. En wat blijft er over van je vroegere succes als je niets nieuws meer kunt scheppen? Marso moet, nu hij slechts een glimp licht over heeft, omgaan met basale hindernissen, aftakeling en de emotionele puinhoop die hij in zijn jongere jaren zo achteloos veroorzaakte. Yellow Robin Award-winnaar Curaçao IFFR 2015.
Nachtmerries kunnen verontrustende en ongrijpbare sporen nalaten; ook de kijker weet in deze razendslimme tweede film van Park Hongmin zelden waar hij aan toe is. Is het een realistische thriller? Psychologische horror? Met zichtbaar plezier beïnvloed door de etsen van M.C. Escher en treffend gesitueerd in een labyrintisch woonwijkje in Seoul.