The Sacrament
Gebaseerd op de Jonestown Massacre van 1978. Modefotograaf Patrick (Kentucker Audley) brengt, samen met twee collega's van het blad Vice (Joe Swanberg en AJ Bowen), een bezoek aan zijn zus Caroline (Amy Seimetz). Zij heeft zich bij de Eden Parish aangesloten, een utopische commune ergens in de wildernis. De bewoners schetsen een idyllisch beeld van hun gemeenschap, en hebben niets dan lof voor hun leider (Gene Jones), die zij met Father aanspreken. In alle harmonie werken ze aan de totstandkoming van hun paradijs. Zoals het goede journalisten betaamt, staan de drie wantrouwig tegenover zoveel 'geluk'. Langzaamaan ontrafelt zich het ware verhaal. Zoals vaak blijkt ook hier het rigide utopische systeem verre van paradijselijk te zijn.
Deze in de stijl van found footage gedraaide film is een bijzonder spannende slow burner, met een goed ontwikkelde opbouw naar het onvermijdelijke, noodlottige einde. De zesde en misschien wel beste film van cultfilmmaker Ti West.