Phire
Phire, een installatie van kunstenaarsduo eteam, is een digitaal kampvuur. Als typisch survivalelement biedt Phire een gemeenschappelijke openluchtervaring aangepast aan onze huidige manier van leven. Hier wordt de fysieke sensatie gedeeltelijk vervangen door een technologische variant.
We zitten om het vuur, staren in de vlammen en vragen ons af wat er eigenlijk is gebeurd tijdens de ontwikkeling van de beschaving. Tegelijk zijn vuur en warmte essentiële energiebronnen voor onszelf en onze apparaten. De installatie stelt de vraag: welke impact heeft deze energiebron eigenlijk op de sfeer?