Room 514
Een vrouwelijke, Israëlische militair krijgt opdracht een Israëlische officier te verhoren die een Arabische familie zou hebben mishandeld. Als lager geplaatste - en vrouw - wordt ze door de hautaine man amper serieus genomen; schampere antwoorden zijn haar deel.
Alle verhoren vinden plaats in kamer 514, waar het geluidspalet slechts wordt gevormd door stemmen en de airco. Room 514 is een moedig, hyperrealistisch lowbudgetdrama dat een verontrustend, kritisch beeld geeft van de Israëlische legercultuur, waar jonge militairen ontdekken dat goed en kwaad, en zwart en wit, niet bestaan. De debuutfilm vol expressieve, handgeschoten shots werd in slechts enkele dagen opgenomen.