Truce
De Russische provincie wordt bevolkt door excentrieke karakters in Svetlana Proskoerina’s Truce. De jonge truckchauffeur Egor arriveert na allerlei omzwervingen en kleine avonturen in een dorp dat op geen enkele kaart staat. Het zou zijn geboortedorp kunnen zijn. Was het wel de bedoeling dat hij hier zou stoppen of is hij slechts op doorreis? Op de achtergrond speelt een slepend conflict tussen de dorpsbewoners en de arbeiders in een nabijgelegen ertsmijn, waarvan de oorzaak nooit duidelijk wordt. Gaandeweg ontmoet Egor zijn jeugdvrienden waarvan de meeste zich bezighouden met alles wat illegaal is. Hij blijkt op zoek te zijn naar een bruid. Maar als hij de bereidwillige Katya ontmoet, die tot de groep vijandige mijnwerkers behoort, zou er wel eens een nieuw conflict kunnen ontstaan.
Proskoerina toont het anonieme Russische platteland in losse schetsen als een surreële wereld waarin dreiging, conflict en geweld evenzeer onderdeel zijn van het dagelijks leven als het avondeten maken.