A Short Film About War
Foto’s en video’s van verschillende oorlogsgebieden zoals op Flickr te vinden, worden door getuigenissen van bloggers tot leven gebracht en door Google Earth aaneengeregen. Parallel aan de zo ontstane dramatische reportage wordt de herkomst van deze beelden, blog-fragmenten en gps-locaties getoond als een droge text file. Kunstenaarsduo Thomson & Craighead doen een kritisch onderzoek naar de gemedieerde informatie die ons omringt en noemen dit terecht een film.