A Walk Worthwhile
Registratie door Milos Forman van de uitbundige enscenering die hij in 2007 met zoon Petr maakte van de legendarische Tsjechische 'jazz-opera' A Walk Worthwhile uit 1965. Formans andere zoon Matej ontwierp het decor in de stijl van de jaren zestig.
A Walk Worthwhile is een kluchtige allegorie over de waarden van het kapitalisme anno 1965. Het jonge stel Uli en Vanilla besluit te gaan scheiden. Kort daarna krijgen ze te horen dat hun kind een miljoen pond erft van Vanilla's tante uit Liverpool. Alleen: ze hebben helemaal geen kind, en bovendien blijkt de tante verre van overleden. Regisseur Milos Forman keert met deze bewerking van de opera terug naar zijn oorsprong: Forman maakte in 1966 al een televisieversie van het originele stuk, het was een van zijn eerste projecten.