A Film Far Beyond a God
Mekka was al voor het ontstaan van de islam een belangrijk pelgrimsoord, waar 360 beelden van diverse godheden stonden opgesteld in het heiligdom van de Kabaa. De belangrijkste was Hubal, een van de grootste pre-islamitische goden. Deze film volgt het spoor terug naar de bronnen van de conflicten die ons tot op heden problemen bezorgen en schetst drie hoofdthema's: de angst, het reizen en de woestijn. Met deze experimentele documentaire filmt Waël Noureddine een bewust verborgen verleden om ons te helpen het heden te ontcijferen.