The Zone of Total Eclipse
Een nieuwe montage van een restant wetenschappelijk filmmateriaal, bedoeld om een zonsverduistering te meten, in 1945 in Noord-Finland. De filmcamera en de bandopnemer werden voor het eerst in de geschiedenis gebruikt om de precieze afstand tussen twee continenten te meten: Europa en Noord-Amerika. De film bestaat uit twee afzonderlijke spoelen - een positieve (‘de zon’) en een negatieve (‘de maan’). Deze worden simultaan geprojecteerd bovenop elkaar, met een minimale fout in de synchroniciteit, wat een spookachtig flikkereffect veroorzaakt. De film is een hommage aan de vroege pioniers van de wetenschappelijke film, en tegelijk een ode aan interplanetaire schaduwen in actie.