Frame by Frame
Peter Tscherkassky brengt maandenlang door in het donker om de films beeldje voor beeldje met de hand te construeren, zonder traditionele filmcamera, maar zoals in het geval van de CinemaScope Trilogy eerder door contactafdrukken. Bij dit procédé werkt hij vaak verder dan de kaders die tijdens de projectie te zen zijn. Zo ontstaat eigenlijk een tweede, quasi onzichtbare film. Op lichtbakken en monitoren zijn de films in beide hoedanigheden te zien. Drie lichtbakken met filmstroken, Drie monitororen: Dream Work + Instructions for a Light and Sound Machine. Dit project kwam tot stand op uitnodiging van het festival van Vila do Conde.