Pirated Copy
In China zijn overal, in de stad en op het platteland, illegale dvd's en videocassettes te vinden van bekende westerse speelfilms. Mensen verkrijgen hun filmkennis van deze piratenversies, en tot nog toe was er geen speelfilm die zich met dit fenomeen bezighield. He Jianjun, geen onbekende in Rotterdam en iemand die voorheen bekendstond om zijn bijzondere verteltechniek en rustige, sfeervol belichte speelfilms over het contemporaine Chinese leven, hanteert hier met veel vertrouwen de DV-camera. De verhalen spelen zich af tijdens een koude winter in Beijing. De verkopers van de illegale dvd's zijn overal: in winkelcentra, op viaducten, rond de bars en op de universiteit. De film volgt verschillende personages in relatie tot hun favoriete films. Shen Ming leeft na zijn vertrek van de universiteit op een menu van dvd's. Hij ontmoet de knappe maar onverschillige Mei Xiaojing, die al haar remmingen overboord wil gooien à la Almodovar. We zien een drummer die alleen woont en die na een medische fout HIV-positief is geworden. Het zien van A River Runs Through It doet hem de eindeloosheid en rust van de kust opzoeken. Een werkloos echtpaar gebruikt gewelddadige films (zoals Pulp Fiction) om hun frustraties te botvieren. Maar wanneer ze met neppistolen op pad gaan om te gaan roven, komen ze van een koude kermis thuis. De illegale dvd's, zo blijkt, openen voor de personages een weg naar een nieuwe, onbekende wereld, die zelfs in staat blijkt hun levens te veranderen.