Untitled #91
In een periode van twintig jaar heeft Francisco López een verbluffend sonisch universum opgebouwd, zeer persoonlijk en iconoclastisch, gebaseerd op een grondig aanhoren van de wereld. López doorbreekt de barrières tussen industriële geluiden en wilde geluidsomgevingen, schakelt hartstochtelijk over van de grenzen van de waarneming naar de meest ergerlijke geluidslawines, stelt een blinde, diepe en transcendente luisterervaring voor, bevrijd van het korset van de kennis en ontvankelijk voor zintuiglijke en spirituele expansie. In samenwerking met Jorge Simonet heeft hij nu een bijna stille installatie gecreëerd in zeer subtiele wittonen.