De voortdurende overgave aan onderbroken lijnpatronen (veroorzaakt door mislukte berekeningen) en de resterende realiteit codes die stroken van figuren of woorden bevatten die toevallig lijken geeft deze symbiose een symbolisch karakter. De woeste ritmes in de geometrie van Renate Oblaks videobeelden en de furieuze geluidsfragmenten in Michael Pinters muziek weigeren de zichtbare wereld te reproduceren; ze confronteren ons liever met hun eigen intense, artificiële en schijnbaar technoïde universum. (Ch. Scheib)