Motion for Stockhausen
Heterogene verzamelingen van gefilmde en grafische beelden vormen als geheel een poëtische reflectie op de haastige tijd waarin wij leven. Oorspronkelijk bedacht als een achtergrondprojectie voor het dansstuk Chorée, biedt deze film op zichzelf al een choreografische studie. Het oorspronkelijke beeldmateriaal bestaat uit de oudste Belgische filmbeelden, gemaakt door Arthur van Gehuchten. De bewegingen van de hysterische patiënten, geregistreerd door de dokter, worden zodanig opnieuw gekaderd dat ze hun waardigheid terugkrijgen.