La cruz
Alfredo, filmcriticus van beroep, dreigt na vele jaren trouwe dienst door zijn krant te worden ontslagen. Tot overmaat van ramp heeft zijn vrouw Claudia hem in de steek gelaten, hun twee dochters meegenomen en haar intrek genomen bij de beroemde schilder Pablo. De collega's van Alfredo proberen hem bij te staan in deze moeilijke tijden die hij in verregaande staat van beschonkenheid doorbrengt. Zijn kritieken worden steeds slechter en na een aanvaring met zijn chef wordt hij definitief ontslagen. De eerste tijd brengt hij door in de straten van Buenos Aires, schreeuwend en tierend tegen de wereld en tegen iedereen die maar wil luisteren. Dan besluit hij Pablo zwart te gaan maken om zijn vrouw terug te krijgen. Hij doet zichzelf als de schilder voor en belt een aantal van diens oude vriendinnetjes om wat modder boven tafel te krijgen. Zodoende ontmoet hij Eloisa. In de vreemde relatie die zich tussen beide ontwikkelt, ontkent Alfredo dan weer wel en dan weer niet dat hij Pablo is. Hij gedraagt zich kortom behoorlijk paranoïde.Alejandro Agresti, inmiddels een festivalveteraan, serveert een smakelijke combinatie van wrangkomische dialogen, midlife-crisis-problemen en leedvermaak over het mislukte leven van een man die zijn kruis moet dragen, zonder op ons medelijden te kunnen rekenen.