Tristan and Isolde – Director's Cut
But still, few ever heard of it, for rarely was it screened, most likely because of the release of John Boorman’s Excalibur (1981), also set in Arthuriana and perhaps easier to embrace.
Tristan and Isolde – Director's Cut has a lyrical quietude – simple set design, a restraint in its use of colours, but also a will to tell an engaging and entertaining story. It is the first credited lead for Christoph Waltz of Tarantino fame and Max Zihlmann's casually laconic dialogues add another layer of uniqueness to the film's classical Hollywood-beauty. Having existed in several versions, Von Fürstenberg has now created his definitive take on the material.