'Singular among all the cameraless work that surrounds it, this programme gathers inaugural super-8 camera footage with material filmed two decades later. The film strips, animated at various speeds offered by projection equipment of this gauge, will be domesticized on a screen scaled for a living room and appreciated during a comparison of magnitude.' (Bruce McClure)