'Triple 16mm projector works from the Pie Pelicane Jesu Domine series (2008-2011). Shots from a 1930s documentary mocking birdlife in northern latitudes are nested with rotaries, loops of patterned emulsion, reciprocating nature's favours by dimensionally reconfiguring our bearings.' (Bruce McClure)