of Violence
Heather Phillipson works across video, sculpture, drawing, music, text and live events. In of Violence she uses the structure of close-up pillow talk and casual camerawork to engage a dog in intimate digressions. The dog becomes an involuntary participant in human impositions – emotional, physical, linguistic and political.