Doubles vies
Typically French, the well-heeled intellectuals in Non-Fiction: if they’re not talking one another's ears off, they’re jumping into bed together. Olivier Assayas has no trouble at all making a fresh, funny film from such material. His characters may come over as pompous – and at times insufferable – but this comedy drama is anything but.
Publisher Alain (Guillaume Canet) and his wife Selena (Juliette Binoche) are doing their best to adapt to modern life. He is forced to cooperate in the digitisation of the publishing sector, while she – once a stage actress – is acting in a long-running police series on television. With their friends, who include author Léonard (Vincent Macaigne), they discuss the changes taking place in their working lives. But is everything not just staying the same, really? Assayas seems increasingly critical of his protagonists; they are far too wrapped up in themselves to see where they should be heading.