Diorama No.4: Die Fernweh Oper (try-out)
This VR experience centres on the enormous Asteria, an opera star made of star material. She sings especially for you, and it wouldn’t be an opera without a tragic love story. You also visit Asteria's dressing room and you can wander around the universe looking for her. Die Fernweh Oper, with a libretto written by Belgian poet Maud Vanhauwaert and sung by Swiss opera talent Annina Gieré, is the fourth in the series 'Shoebox Dioramas': interactive illustrations made by Dutch artist Daniel Ernst. Each of the dioramas takes you to hand-painted environments full of weird and wonderful characters and surprising stories.