Another Day of Life
Ryszard Kapuscinski (1932-2007) was one of the 20th century’s principal and most colourful war reporters. He reported on 27 revolutions during his career, was imprisoned 40 times and sentenced to death four times. He was primarily active in Africa as a correspondent for a Polish news agency. When civil war erupted in Angola in 1975, he was the only foreign reporter on the ground. His book Another Day of Life describes how that diamond and oil-rich country was used as a Cold War pawn.
Kapuscinski’s writing style is subjective, sometimes even surreal. This animated adaptation does complete justice to his form of literary reportage. Hallucinatory impressions of chaotic firefights are recorded in a graphic-novel-like style. Interviews with the main characters were made in real life, 40 years later – some have become successful, others have gone mad. This is a story, but no work of fiction.