Teenage friends Lefa and Papi grew up in the township Atteridgeville, where they tried to earn money growing and selling marijuana in order to escape from poverty. Lefa has just heard that he’s been accepted at university, but it’s still not certain whether his parents can pay the fees. And Papi always needs money with his grand and stirring lifestyle.
The film follows the story of the two friends when they decide to raise their lives to a higher plane. By acquiring new clients, but also by losing their accursed virginity. They meet potential candidates in both fields, but things don’t go entirely as hoped.
Wizard is a hilarious, contemporary and flashy fairy tale, told by three relative outsiders who observe and comment on the world from their veranda. Between the jokes and bizarre events, the filmmaker/stand-up comedian Kagiso Lediga also shows harsh life in the townships.