Exquisite Corpse
Once part of Tongva country and later a water source for ranchers, the L.A. River is now primarily known as a popular film location and was used for classics such as Grease and Terminator as well as more contemporary films such as TransformersThe Italian Job (2003) and Drive. A couple of years ago the concrete flood channel with its iconic bridges was re-opened for recreation.
Kerry Tribe used a detailed map of the river as her script for Exquisite Corpse, following the lead of various characters who live along the water. One has lived there for years in a tent, another works for the fire brigade and saves people from the river during floods. She also focuses on the diversity of vegetation and the marks people leave behind. Mile by mile and minute by minute, you become increasingly enamoured with the people living and working along the river.